Nevşehir sevdalısı olmak harika bir duygu!
Nevşehir’in çağdaş bir kent görünümü kazanması için sosyal bir ağda birleşmek “ Facebook, Nevşehir sevdalıları “ takdir edileçek girişim.
Bu ağda birleşen tüm kentli arkadaşları takdir ederek, selamlıyorum.
Diğer yanda;
Gülşehir istikametinden Nevşehir’e gelirken, Çat belde ışıklı kavşağından 200 mt. ilerlediğinizde ana yola “ çevre yoluna “ 3 mt mesafede binalar yapılmış. Bu inşaatlara yapı ruhsatı veren geçmiş dönemde ki yetkilileri de kınıyorum.
Rasim Arı başkanlığında ki yeni yönetime de başarılar dilerken;
Artık Nevşehir’imize kent içi ulaşım için Tramvay kaçınılmaz diyorum.
Yine;
Kentin trafik yoğunluğu Lale caddesi ve Atatürk Bulvarı’nda aşırı derecede yoğunlaşmış durumda.
Bu sorunun da giderilmesi için, kentsel dönüşüm kapsamında kazanılacak yeni güzergahlar ile çözülebileceği, bu anlamda kent içi trafiği de genişleyecektir.
Daha ileri proje;
Artık Kapadokya Başkentimiz “ Ankara “‘ya YHT “ Yüksek Hızlı Tren “ ile ivedilikle bağlanmalı. Ve bu yönlü ulaşım politikası Nevşehir’in ilk beş yıllık yapısal proğramına öncelikli olarak alınmalıdır.
Diğer büyük kentlere yapılan onlarca milyar dolarlık yatırımların yanın da, bu projenin çok da abartılmaması gerektiğine inanıyorum.
Sonra Kapadokya bir dünya mirası ve insanlığın evrensel değeri.
Bu kentin, kent tasarım ve planlama, altyapı gibi.
Kentin yaşam kalitesini artıracak, yaşanılır kent kategorisine girmesini sağlayacak çalışmaların da evrensel yanının olması gerektiği görüşünden. Dünya çapında isim yapan mimar ve şehir tasarımcılarının katkısına ulaşılması gerektiğini her zaman savunuyorum.
Sonra;
Kapadokya, önümüzdeki yıllar da, Akdeniz “ Antalya “ “nın ağırladığı turist sayısının üzerine çıkacağı kaçınılmaz gerçek, ancak bu yönlü ivme güç kazandığı süreçe.
Kapadokya Alan Yönetimi’ni bu anlam da çok önemsiyor, bu konuda büyük katkı sağlayacağına yürekten inanıyorum.
Bu bağlamda;
NVÜ “ Nevşehir Üniversitesi “ kapsamında Kapadokya’nın kent ekonomisine ve kültürel gelişimine katkı vermek amaçlı;
Turizim enstitüsü, Yabacı lisan yüksek okulu, Yabancı Lisan Fakültesi ve yabancı lisan eğitim enstitüsü, Turizim Rehberlik eğitimi ve diğer hizmet sektörü alanlarında kalifiye insan kaynaklı eğitim proğramlarıyla bölgenin ekonomisine katkı vermeye yönelik eğitim proğramı geliştirebilir, geliştirmelidir.
Kapital;
Nevşehir’in kapital sermayesi, artık Kapadokya’ya yatırım yapmalı..
Bütün İlçelerin Nevşehir’e olan ulaşımı yolcu taşımacılığı, çağ dışı dolmuş trafiği ile sağlanmakta.
Neden ?
Yap işlet projesiyle yerli sermaye, bu kısa mesafeli “ 20 ila 40 km. “‘lik ulaşımı Tramvay işletmeciliğine kazandırmasın.
İnsanımız Tramvay gibi çağdaş ulaşım aracını çoktan hak etmiyor mu?
Daha sonra;
Artık Kapadokya “ Nevşehir’in “ İle bağlı İlçeleri de gözardı edilmemeli, çağdaş bir belde, İlçe görünümü kazandırılması anlamında yine Nevşehir yönetimine büyük sorumluluk düşmektedir. İlçeler her anlam da Vilayetler ile sınırları birleşmekte.
Bu durum büyük kentlerde yasallaştı, büyük kentlerin bütün İlçeleri Büyük Şehir Belediye sınırları içine alındı.
Ancak Nevşehir büyük kent değil ançak içinde Kapadokya coğrafyasını barındırıyor olması, bu sıra dışılığı kaçınılmaz kılmaktadır.
Bu ihtiyacı da büyük oranda, Kapadokya Alan Yönetimi karşılayacaktır.
Diğer bir konu;
Yöre halkının Turizime hazırlanması...
Geçtimiz günler de, Kapadokya’da Turizim rehberleriyle yaptığım bir görüşme de, bölge halkının da Turizim enformasyon anlamında bilgilendirilmeye, “ özellikle işletmecilerin, esnafın “ ihtiyaç duyulduğunu gözlemledim.
Kapadokya Hava Limanı :
Hava yolu taşımacılığı denilince THY, dünyanın diğer ucuna, ismini telafuz edip bilemediğimiz coğrafyalara uçuş gerçekleştiriyor.
Gel gör ki ;
İptal edilen Kapadokya uçuşları..
İstanbul Hava Limanı’nda saatlerce beklemek durumun da kalan yolcular..
Yurt içi/dışı düzenlenemeyen Kapadokya uçuş seferleri.
Geçtiğimiz günler de THY genel müdür’ü Bilal Ekşi Kapadokya Hava Limanı’nı ziyaret etmiş.
Kentin Millet Vekilleri ve ilgili çevreler, genel müdürden, uçuş seferlerinin artırılması gerektiğine yönelik taleplerine.
Sayın THY genel müdür’ü Ekşi’nin verdiği yanıt, “ yolcu sayınızı artırın, daha sonra benden böyle bir talepte bulunun “ olmuş.
Doğrusu, uçuş tarihi sefer sayı ve saat bilgileri arz edilmeyen yolculuğa nasıl talep beklenilir, anlamış değilim.
Ama, sayın genel müdür Bilal Ekşi’ye şunu sormak gerek;
THY, haritada ismini bulmakta güçlük çektiğimiz sözde ülkelere uçuş garantisi talep etmeden, sefer arz ediyor da;
Kapadokya gibi bir dünya mirasının bulunduğu kente, dünyanın ilgi odağı olma yolunda sürekli gelişen memleketimize
bu ilgisizliğinizin nedenini, doğrusu anlayabilmiş değiliz,
Sayın Ekşi...